Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Finanční pohádky: Horor o pojistných podmínkách

Víte, jak začínají všechny pohádky? Dojmem, že to pohádka je. Co když se to ale zvrtne? Bylo nebylo… Vlastně bylo…

Chvíli po škole, dnes je tomu pět let, jsem nastoupil, na doporučení kamaráda a po pohovoru, do firmy starající se o finance lidem.

Už tady si většina z Vás řekne: „Hele, další pojišťovák!“, ukáže prstem a zasměje se.

Ze začátku jsem se smál také, ovšem i „blbej“ pojišťovák musí něco o oboru vědět.

Co jsem věděl já? Řekněme, že to, co se dočtete na internetu, vyslechnete na několika přednáškách a dozvíte se jako samouk. Nic moc. S tím rozdílem, že já se to naučit chtěl. Díky rodičům jsem věděl o financích a jak s nimi efektivně naložit velké prd.

Tahle firma mi ukázala základy a dala do ruky možnost dozvědět se o tom, jak peníze fungují a jak s nimi manipulovat.

Ano. Ze začátku jsem byl pojišťovák a nestydím se za to.

Postupem času mi ale některé věci začaly sedět. Asi tak u prvního klienta…

„Dobrý den pane šéf. Měl bych tu klienta, který má dům a chce ho ode mne pojistit.“

Asi tak to začalo. Po hodině a půl laborování jsem v ruce držel asi dvě strany dlouhý souhrn informací s možnostmi pro klienta na téma: Pojištění vašeho domova.

„A teď si sežeň materiály, smlouvy a dokumentaci. Asistentka ti pomůže.“ S tím se za mnou zavřely dveře. Co že to mam vlastně všechno sehnat? Ještě, že máme opravdu milou asistentku. Do kanceláře jsem se vrátil asi s 3 centimetry vysokým stohem papírů a smluv.

„Výborně. Teď to s ním podepiš.“ Zaznělo na mě hned u dveří. „A vysvětlíte mi to? Měl bych to celé přečíst ne?“ Přiznám se, že jsem na ten stoh koukal jako kráva na žvýkačku a skoro nevěděl, co obsahuje. „To má přečíst on, ty to akorát prodáš a podepíšeš.“

A s tím se za mnou dveře opět zavřely. Schůzka byla naplánována na druhý den odpoledne.

Přišel jsem domů s tím, že jsem celou dobu přemýšlel, jak klientovi prodat něco, co ani skoro nevím co je. Samozřejmě jsem měl shrnutí o tom, že to zajišťuje to, co chtěl, ale co když se na něco zeptá? Vytočil jsem číslo kamaráda, který mě do firmy doporučil s prosbou o pomoc. Bohužel jsem se nedovolal a šéfovi se do toho obecně evidentně moc nechtělo.

„Tak co budeš dělat?“ Ozvalo se vzadu v hlavě moje svědomí. „Budeš vypadat jak blbec před klientem a pak ještě před šéfem, že jsi takovou „prkotinu“ neuzavřel.“

Otevřel jsem si láhev bílého vína, protože jsem pravděpodobně hledal pravdu. Ze zadu z hlavy se akorát ozvalo: „ Tohle bude dlouhá noc…“

Znovu jsem se podíval na velikost složky na stole a vzal do ruky první sešit.

Byla to dlouhá noc…

Celá složka obsahovala smluvní formuláře pro firmu, dokumentaci a tři návrhy smluv pro klienta. Každá smlouva obsahovala Všeobecné obchodní podmínky. Prakticky jsou všude stejné a říkají co klient a pojišťovna může, musí a že na Vás budou dělat bububu, když nebudete řádně platit.

Ovšem pak začala ta pravá sranda. Zvláštní podmínky pojištění. Zde je zakopáno nejvíc psů, nejvíc kostlivců ve skříni a všechno, co musí klient znát. Než jsem se prohrabal a pročetl všemi výlukami a limity pojištění trvalo mi to do dvou hodin do rána. Tohle by měl klient dělat taky? Jak může jedna schůzka na pojišťovně trvat 20 minut?

Druhý den odpoledne jsem se sešel s klientem a byl rád, že jsem půl noci probděl. Samozřejmě, že se ptal, ale k mému udivení nic sám číst nechtěl.

Podepsali jsem tedy zajištění jeho domu a při odchodu jsem mu položil jen jednu otázku: „Proč jste si nepřečetl pojistné podmínky? Vždyť skoro nevíte co jste se mnou podepsal?!“

S úsměvem na tváři mi potřásl rukou a odpověděl: „Od toho jste tu vy. Máte za to provizi ze smlouvy ne?“

V tu chvíli mi došlo, že jen s prodejem daleko nedojdu. Prostě to nebyla správná cesta. Celá ta věta mi začala docházet až později u dalších klientů. Měl jsem spokojené klienty a naštvaného šéfa, který nesnášel, když jsem se na něco ptal…

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jaroslav Fišer | pátek 27.9.2013 8:00 | karma článku: 12,22 | přečteno: 742x
  • Další články autora

Jaroslav Fišer

Pohádka o českém království

Za sedmero horami a patero řekami se od moře táhne cesta do malého království v samém srdci Evropy. Uprostřed tohoto království stojí město Praha obepínající řeku Vltavu zkroucenou jak místní zákonodárství.

11.11.2015 v 11:11 | Karma: 12,18 | Přečteno: 434x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Fišer

Lament vánočního stromečku

Začátek ledna je zvláštní doba. V novém roce jsem se vydal pondělním ránem do práce, překvapilo mě, kolik stromků je po vánocích u popelnic. Nic zvláštního, řeknete si, ale zkuste se na to podívat trochu jinak. 

9.2.2015 v 8:00 | Karma: 5,91 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Fišer

Musíte změnit svoje životní pojištění! aneb žně tučňáků na Nový rok

Panika se blíží a nebude to jen kvůli vánočním dárkům, kaprovi a vánočním svátkům. Od 1. 1. 2015 na vás stát chystá změnu v daňovém zákoně. Počítejte s tím, že se na ní tučňáci budou chtít napakovat!

15.12.2014 v 8:00 | Karma: 12,56 | Přečteno: 797x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Fišer

Finanční pohádky: O strýčkovi Krtečkovi

Několik článků zpět, jsem představil svůj výzkum tučňáka finančního. Zeptali jste se mně, jestli jsem také tučňákem. Nechám to na vašem posouzení. Tato pohádka je o tom, proč bych se za tučňáka považovat mohl.

19.6.2014 v 8:00 | Karma: 5,74 | Přečteno: 403x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Fišer

O čem tučňák kejhá – Tik ťak, tik ťak... a pak důchod.

Díl 3. - Důchod Možná jsem skeptik, možná pesimista, nebo jen koukám v tomto případě na svět kolem bez brýlí, ale důchod je pro mě něco, čeho nikdy nedosáhnu a od státu se ho nedočkám. Jak to máte vy?

30.5.2014 v 8:00 | Karma: 6,59 | Přečteno: 426x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Na sestru vzal nohy od stolu, líčil muž řádění pacienta. Za jeho smrt soudí policisty

21. května 2024  17:36

Trojice sanitářů z Psychiatrické nemocnice v Bohnicích se v úterý u Obvodního soudu pro Prahu 8...

Poslanci potvrdili možnost odpuštění penále z odvodů na zdravotní pojištění

21. května 2024  5:45,  aktualizováno  17:35

Přímý přenos Poslanci schválili možnost odpuštění penále z odvodů na zdravotní pojištění, což jim vrátil Senát....

Děda chtěl vnučku do péče kvůli týrání. Zmanipuloval ji k výmyslům, soudí ho

21. května 2024  17:25

Bouchla mě sušákem na prádlo, kopla do břicha, je zlá, křičí, tahá mě za vlasy, sráží na zem. Takto...

Pavel si vyzkoušel letecký simulátor, hokejistům s posilami předpovídá úspěch

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  17:14

Za přísnějších bezpečnostních opatření začal v úterý prezident Petr Pavel se svou chotí Evou...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 853x
Zájmy: Vaření, Hudba, Filmy, Finanční gramotnost, Tvorba metodiky